MANIFEST TMB
Si el transport públic és un servei que pretén garantitzar el dret a la mobilitat de tothom:
1. és just tornar a pagar mitjançant els bitllets per un servei que, com la sanitat i
l'educació, ja paguem a través dels impostos?
2. Aquests impostos son redistributius?
No, son més grans per la gent treballadora i menys per la gent amb grans
fortunes.
3. És just que persones amb especials dificultats com aturades, joves, estudiants o
pirmis hagin de pagar el mateix preu de bitllet que les persones amb grans
fortunes?
4. És just que en front a les pujades de un 37% i un 12% dels preus dels bitllets
senzills i T10 respectivament, el preu del bitllet del bus turístic puji un 4%?
5. Aquesta pujada del % de les tarifes es correspon amb una pujada en els
salaris?
No.
6. El transport públic resulta igual de car a la resta de països europeus?
No,
7. La pujada de tarifes en el transport públic obeeix a una millora del servei?
No, tindrem menys autobusos i menys metros, menys seguretat i neteja per
reducció del manteniment i del personal de neteja.
8. Aquesta pujada de tarifes obeeix a una millora de les condicions laborals dels
treballadors?
No, hi ha menys seguretat laboral, acomiadaments encoberts, salaris per sota del
conveni, reducció 5% dels salaris en els ferrocarrils.
9. La reducció del servei afecta per igual a tothom?
No, s'han suprimit linies de autobusos de barri i al hospital, però la resta
incloent-hi el bus turístic es mantenen. Nit bus municipalització
10. Aquesta major precarietat laboral afecta també als directius?
No, comparativa 10/10.
11. Aquests directius fan una bona gestió per garantir el nostre dret a la mobilitat?
No, corrupció, despeses inútils.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada